- Imprimir |
Com pots comprovar si tens una fuita d'aigua?
Creus que pots tindre una fuita en casa? Et donem alguns consells perquè ho pugues esbrinar i solucionar.
- Identifica quina és la posició del teu comptador d’aigua. Podràs localitzar el número del teu comptador en la part inferior de la factura.
- Verifica que el comptador funciona correctament: deixa oberta una aixeta perquè el comptador registre moviment. Revisa si l’agulla roja de l’esfera gran o l’última xifra roja del comptador es mou.
- Mantín l’aixeta oberta, tanca la clau de pas d’eixida del comptador i comprova que este no registra cap moviment.
- Torna a obrir la clau de pas del comptador i assegura’t que no tens oberta cap aixeta de l’interior de la casa o local. Deixa passar una hora i observa si el comptador ha registrat consum d’aigua. En cas afirmatiu, pot ser que hi haja una fuita en la teua instal·lació, ja que el comptador només registra consum si passa aigua.
En aquest vídeo tutorial t'expliquem com fer-ho.
-
Transcripció
Hola! Si creus o has detectat que tens un consum d'aigua superior a l'habitual. Podria deure's a les següents causes: Canvi d'hàbits de consum, més persones en l'habitatge, canvi d'algun electrodomèstic, instal·lació d'un aparell descalcificador. Una fugida d'aigua no detectada. Un ús fraudulent del teu comptador. Pots comprovar si la teua instal·lació funciona bé d’una manera molt senzilla. Localitza el teu comptador i obri una aixeta. Comprova que el comptador compta cap avant (augmentant la numeració) mentre l'aixeta està oberta. Tanca totes les aixetes i apaga qualsevol electrodomèstic que utilitze aigua, sense tocar la clau de pas. Verifica la lectura del comptador. Deixa passar un parell d'hores sense utilitzar l'aigua i torna a comprovar la lectura de comptador. Si no ha augmentat el consum, la teua instal·lació funciona correctament i no hi ha fugides d'aigua. Si el consum ha augmentat, és probable que tingues una pèrdua d'aigua, ja que el comptador només avança la numeració si hi ha consum d'aigua. Contacta amb un servei de reparacions com més prompte millor per a reparar-la i així evitar consums indesitjats. Sabies que podries tindre dret a una bonificació per fugides i facilitats de pagament? Entra en la nostra pàgina web, localitza el teu municipi i revisa les condicions. Si ho desitges, pots enviar-nos la teua sol·licitud a través del formulari que trobaràs en l'apartat “Contacta” de la web, i començarem a tramitar-la. Si encara no t'has donat d'alta en l'Àrea de Clients, no desaprofites l'oportunitat. Registra't en l'Àrea de Clients i podràs veure els teus consums i factures, així com rebre avisos d'interés relacionats amb el teu contracte. Recorda que l'aigua és un bé preuat i escàs. Fes-ne un ús responsable. Gràcies! Estem al teu servei.
Si detectes la fuita, hauràs de contactar amb un servici de reparacions el més prompte possible. Et recomanem mantindre la clau de pas tancada fins que la reparen!
Comunica’ns l’avaria a través d’este enllaç per a poder revisar l’afectació en els teus consums..